Home staging, opravdu dokáže zvýšit cenu nemovitosti?

14.4. 2019Artem Saykin

Jednoduše lze odpovědět – ano, a to prokazatelně. Proto ho také využívám u každé prodávané nemovitosti. Ale pojďme se spolu podívat na to, co vlastně ten home staging je a proč je tak důležitý?

Je to jen psychologie

Koupě nemovitosti je hodně zaměřená na psychlogii lidí, pracujeme s emocemi poptávajících. Home staging nám tak v tomto směru hodně pomáhá. Je to vlastně takový “styling nemovitosti”, uklizení a vylepšení. A protože dnes o koupi nemovitosti rozhoduje kvalita prezentace a také zmíněné emoce, snažíme se prodávané nemovitosti v první řadě “odosobnit” a vzbudit tak dojem “hotelového pokoje”. Pokud totiž prezentujeme zájemcům o koupi nemovitost v neutrálním “časopisovém” stylu, který se líbí drtivé většině lidí, dokáží si představit prostorové možnosti i své oblíbené vybavení. Navíc je prezentace zaručeně osloví.

Ten správný detail

Dalším krokem po “odosobnění” a také uklizení nemovitosti je vystihnutí její jedinečnosti. Naše designérka se nejen velmi dobře orientuje v psychologii lidí (ví, co se jim líbí), ale dokáže samozřejmě vystihnout architektonické a světelné podmínky každého bytu nebo domu. Může proto dojít k mírnému přeskupení nábytku, do prázdných nemovitostí instalujeme nábytek svůj a poté vše doplňujeme vhodnými dekoracemi. Při prodeji nemovitosti totiž na detailech záleží a naším cílem je, aby člověk inzerát námi prodávané nemovitosti rozhodně nepřešel, chtěl ho vidět a hlavně – aby se v nemovitosti dobře cítil. A to se nám beze zbytku daří.

Prezentace

Stylingem nemovitosti to ale nekončí. V tuto chvíli přichází na řadu profesionální fotograf, který udělá kvalitní fotografie a natočí s makléřem videoprohlídku. A protože je v dnešní době velmi důležitá prezentace nemovitosti, mé inzeráty se skládají nejen z vhodně a vkusně popsané nemovitosti, skvělého nafocení a videoprohlídky. Díky dobře nastavené marketingové strategiiplánu prodeje, se prodávaná nemovitost propaguje všemi dostupnými zdroji tak, že dokážeme na trhu oslovit drtivou většinu zájemců o koupi nemovitosti.

Zvyšuje to cenu?

Ano, zvyšuje. Vysvětlím proč. Home staging samotný samozřejmě není samospasitelný, v celkové prezentaci však hraje velmi důležitou roli. A díky této celkové prezentaci prodávané nemovitosti zachytíme její jedinečnost. Zájemci o bydlení naši nemovitost chtějí vidět, nepřejdou ji, jako některé ostatní, navíc tu naši chtějí vidět nejdříve. V první fázi tedy získáme mnohem více zájemců, než ostatní prezentované nemovitosti. V druhé fázi při návštěvě nemovitosti si potvrzují, že je nemovitost krásná a že se v ní dobře cítí. Výsledkem je více kupců. A ve chvíli, kdy máme více kupců, neřešíme rozhodně slevu na prodejní ceně, naopak, zájemci se mohou i přetahovat, což v některých případech i přechází do prodeje formou “aukce”, kdy se prodává za cenu vyšší, a to mnohdy i o desítky procent.

Jak to vypadá?

A jak vlastně home staging vypadá? Po konzultacích a domluvení prodeje Vás navštívím já s designérkou a fotografem. Přivezeme několik krabic dekorací, někdy i nábytek… Budí to trochu dojem stěhování… Samozřejmě chápu, že se jedná o ne vždy příjemný zásah do soukromí a tak s majiteli komunikuji vhodnost všech doplňků a rozsah úprav. Ve výsledku jsou však majitelé ze změny nadšeni a mají tak krásné vzpomínky a památku na nemovitost, kde bydleli.

Artem Saykin
Práce realitního makléře mě naplňuje díky možnosti setkávat se s novými lidmi, kterým pomáhám realizovat jejich sny v oblasti bydlení. Záleží mi na dobře odvedené práci a spokojenosti mých klientů.

Zvažujete prodej své nemovitosti a chcete znát její hodnotu?

Za mou kariéru se mi již nespočetně krát stalo že majitelé, kteří prodávali svou nemovitost bez tržního ohodnocení, prodali za mnohem méně, než doopravdy mohli. V některých případech až o 10-15% reálné hodnoty! Neudělejte stejnou chybu a nechte si ocenit svou nemovitost zcela zdarma.

Komentáře