Špatné fotky vás mohou stát prodej. Jak jsem prodal chatu? Případová studie

5.11. 2020Artem Saykin

Psal se říjen roku 2019 kdy mě oslovili majitelé chaty v Medonosech u Mělníka, že si všimli mé práce, která je zaujala. Zmínili, že se jim má práce líbí a že pokud mám kapacitu, něco by pro mě také měli. Telefonát s příjemnou paní mě velmi potěšil a samozřejmě jsem nabídku na schůzku přijal.

Bohužel ze strany majitelky nebyla možnost se na nemovitosti zastavit osobně, tak jsme se potkali v Praze u ní doma na kávě, kde se mi pokusila celou její situaci popsat do podrobna. Chata, hezká oblast, Kokořínsko, kousek od Mělníka, po rekonstrukci, nějaké chybky to má ale nic, co by se nedalo opravit. Přeci jen se jednalo o stavbu z přelomu 19/20. století.

Z paní také vypadlo že se to již prodává 5 měsíců a že zatím bohužel bez úspěchu. Na nemovitost se dle slov majitelky nebyl podívat ani jeden zájemce. Má reakce byla lehké nepochopení, vzhledem k jejímu popisu – vše znělo parádně. Zkoukli jsme společně současný inzerát realitní kanceláře, která nemovitost prodávala. V podstatě nic, o čem mi paní majitelka vyprávěla v popisu ani ve fotografiích nebylo patrné. Vlastně z fotografií a popisu toho bylo patrné opravdu málo, vzhledem k tomu, že vše bylo na první pohled jasně focené na telefon a popis nemovitosti byl na čtyři řádky. Ani jsem se nedivil, že se na nemovitosti nebyl nikdo podívat.

Samotného mě to skrze prezentaci moc nezaujalo, ale naštěstí jsem tomu dal šanci a s paní majitelkou jsme se domluvili na půjčení klíčů, abych se zajel na celou věc podívat osobně. Hned co jsem vystoupil z auta, bylo mi jasné, že v nemovitosti chyba nebude. Jakmile jsem si nemovitostí prošel, volám paní majitelce, že do toho jdeme. Příští týden budeme fotit.

Před samotnou akcí jsme se ještě domluvili na nacenění nemovitosti. Předchozí realitní kancelář totiž nic takového nedělala, nechala to pouze na přání majitelky. Udělali jsme porovnání zrealizovaných prodejů v okolí, porovnání aktuální nabídky, porovnání již prodaných nemovitostí naší společností v okolních obcích a stanovili jsme cenu. Ta se shodou okolností velmi podobala přání paní majitelky, tak jsme cenu nakonec nechali stejnou.

Vrhli jsme se do práce

Objednal jsem profesionálního fotografa, profesionální kolegyni na home-staging a vrhli se do práce. Půl víkendového dne plný přesouvání nábytku, uklízení, aranžování, měření a následné focení nemovitosti. Vše tak, abychom nemovitost ukázali v jejím nejlepší světle.

Prodej jsme odstartovali 15. 10. 2019 a 4. 12. 2019 byla podepsaná rezervační smlouva. Celkem 7 týdnů plných prohlídek, propagace na sociálních sítích a inzerce nemovitosti přivedla klienty, kteří se do nemovitosti zamilovali a koupili. To vše v době, kterou všichni nazývají “okurkovou sezónou“ – předvánoční období.

Jakto, že se najednou strhla lavina zájemců a vše trvalo tak krátkou dobu?

  • Nemovitost jsme správně nacenili
  • Provedli jsme naaranžování a profesionální focení
  • Nemovitost jsme pravidelně propagovali jak na realitních portálech, tak na sociálních sítích
  • Zájemcům jsme předávali pravdivé a ucelené informace o nemovitosti
  • 100% jsme se starali o každého zájemce

Výsledkem této práce bylo hodnocení paní majitelky 10/10 a se slovy: “Oceňuji pohotovost, přesnost a vynaložené úsilí a velice příjemné chování makléře, které vedlo k rychlému výsledku. Již jsem ho doporučila svým známým.”

Artem Saykin
Práce realitního makléře mě naplňuje díky možnosti setkávat se s novými lidmi, kterým pomáhám realizovat jejich sny v oblasti bydlení. Záleží mi na dobře odvedené práci a spokojenosti mých klientů.

Zvažujete prodej své nemovitosti a chcete znát její hodnotu?

Za mou kariéru se mi již nespočetně krát stalo že majitelé, kteří prodávali svou nemovitost bez tržního ohodnocení, prodali za mnohem méně, než doopravdy mohli. V některých případech až o 10-15% reálné hodnoty! Neudělejte stejnou chybu a nechte si ocenit svou nemovitost zcela zdarma.

Komentáře