Proč je při prodeji nemovitosti lokální marketing tak důležitý?

3.10. 2019Artem Saykin

Lokální marketing je dnes v době online světa pořád velmi důležitý a Váš realitní makléř ho nesmí zanedbávat.

Rychlá fakta o zdrojích zájemců

Je nová doba a bohužel se pomalu zapomíná na lokální marketing a vše se i v našem realitním oboru překlápí na internet. Je pravda, že se dnes sežene přes 70 % zájemců přes inzertní portály, placenou propagaci a všelijakou jinou online propagací, ale svět mimo počítače je pořád velmi úspěšný a pořád nosí cca 30 % zájemců o Vaši nemovitost.

Proč je tomu tak?

Jen si to představte. Nasedáte ráno do auta, vyjíždíte ze své garáže, otevírají se vrata a najednou na Vás vyskočí plachta s velkým nápisem z protějšího domu: “NA PRODEJ“, nebo najdete ve své poštovní schránce leták se sdělením, že dům hned vedle toho Vašeho se prodává.

Jakmile si takové sdělení přečtete, v hlavě se Vám mihne myšlenka: “Ty jo, bylo by super koupit něco do budoucna pro své děti, abychom mohli bydlet u sebe“ nebo “bydlím na super místě, ceny tu jen porostou, podívám se na to a případně bych to koupil jako investici“ anebo ještě jedna varianta “No jo! Můj kamarád mi přece nedávno říkal, že je tahle lokalita super a že by tu chtěl taky bydlet. Musím mu o tom říct!“. Asi není třeba uvádět další příklady. Odůvodnění proč by to mohlo sousedy zajímat je hodně. Důležité je že touto metodou se dá nahnat 30 % zájemců na prohlídku prodávané nemovitosti. Tak proč se o ně připravovat?

Čím více zájemců dostaneme na Vaši nemovitost, tím větší je prodejní cena

Příklad z praxe: Prodej domu na Praze 9 na kterém byla vyvěšena plachta 2 týdny před zalistováním nemovitosti na realitní servery a inzertní portály. Ozvalo se přibližně 20 místních zájemců a všichni to potřebovali vidět. Upřímně, nikdo z nás takovou reakci nečekal. Počkali jsme ještě až se nemovitost zveřejní a až poté jsme udělali prohlídkové dny. Po zveřejnění přibylo ještě jednou tolik zájemců a ve finále se to prodalo místnímu zájemcovi o 1.500.000, – Kč více, než na jaké ceně se začínalo.

Představte si, že byste nám svěřil na prodej svou nemovitost a ve finále bychom Vám ji prodali o takovou částku navíc? Myslím, že by Vaše reakce byla podobná jako původního majitele domu na Praze 9.

Byl nadšený.

Artem Saykin
Práce realitního makléře mě naplňuje díky možnosti setkávat se s novými lidmi, kterým pomáhám realizovat jejich sny v oblasti bydlení. Záleží mi na dobře odvedené práci a spokojenosti mých klientů.

Zvažujete prodej své nemovitosti a chcete znát její hodnotu?

Za mou kariéru se mi již nespočetně krát stalo že majitelé, kteří prodávali svou nemovitost bez tržního ohodnocení, prodali za mnohem méně, než doopravdy mohli. V některých případech až o 10-15% reálné hodnoty! Neudělejte stejnou chybu a nechte si ocenit svou nemovitost zcela zdarma.

Komentáře