Více realitek sežene více zájemců? Mýtus!

23.9. 2019Artem Saykin

Pořád slýchám ze všech stran, že více realitních kanceláří sežene více zájemců. Ano, na první pohled to může znít rozumně, ale skutečnost je jiná. Udělejte si 4 minuty a přečtěte si pár mnou sepsaných bodů k zamyšlení.

Více inzerce na stejných realitních serverech

Inzertních portálů, kde inzerovat reality jsou mraky. Bohužel jen pár serverů opravdu poptávky generují a makléři to moc dobře vědí. Paradoxně sednes nespočet realitek ohání tím, že inzerují až na 90 serverech. Když budete hledat nemovitost Vy, kam se jako první půjdete podívat? Nejspíše zapnete Sreality, Reality.iDnes, Realitymix, možná ještě pár webů místních realitních kanceláří a tím to končí. Tam si vždy něco najdete.

Ale co si řeknete, když jako zájemce, uvidíte tu samou nemovitost například na Sreality.cz u více realitních kanceláří? Každá prezentace jiná, každá RK uvádí jiné informace, všude jiná cena. Nedivil bych se, kdyby Vaše reakce byla něco jako: „Tak ten se toho potřebuje fakt zbavit.“ Mluvím o tom, co jsem sám už od poptávajících slyšel. Sám bych dokonce v tomto případě počkal, kam až pan majitel takové nemovitosti sleví, aby to prodal.

Klienti mi říkali, že obvolávali všechny makléře takovýchto neexkluzivních nemovitostí a od každého z nich chtěli slevu. Makléř, který dokázal domluvit největší slevu s majitelem, byl ten, pro kterého se zájemci rozhodovali. Samozřejmě v tento moment už makléř nepracuje pro toho, kdo si ho “objednal“ (prodávající) ale pro toho, kdo mu udělá kšeft. To je v tento moment kupující.

Jednu nemovitost nabízí 8 realitních kanceláří. Zavolali byste na takovou nemovitost?

Bude mít Váš makléř motivaci?

Představte si, že prodáváte hot dogy v pojízdném vozíku v Praze na Václavském náměstí. Přijde za Vámi člověk, který v ruce drží již dva podobné hot dogy jako jsou ty Vaše a spustí na Vás, že chce ochutnat i ten Váš hot dog. Zatím zadarmo. Zaplatí Vám, pouze pokud ten Váš bude nejlepší. Co byste mu na to řekli? Já bych ho tím pojízdným stánkem asi rovnou přejel. Neměl byste žádnou motivaci mu svůj hot dog dát. Proč to tedy dělají makléři? Protože to nafotí, hodí na internet a dál? Děj se vůle boží. Vlastně skoro nic je to nestojí, a proto jim může být úplný šumák, jestli se to prodá. Je to jako loterie. Vsadí si za 20 korun a můžou si přijít až na 100.000, – Kč na provizi.

S nulovou motivací se nese i nulová investice

Když bude mít makléř za zády 3 další makléře, kteří to inzerují s ním a mohou kdykoliv přivést zájemce, proč by do toho měli vlastně investovat ze své vlastní kapsy? To že platí inzerci na realitních portálech je už víc než dost. I ta inzerce není vůbec levná. Ta se jen na jednom z nejlepších serverů pohybuje i ve vyšších desítkách korun denně za inzerát.

Pojďme si to shrnout

Když si vyberete jednoho dobrého makléře a svěříte mu svou nemovitost exkluzivně neboli výhradně, určitě uděláte lépe, než když oslovíte 5 realitních kanceláří a ztratíte nad prodejem své nemovitosti kontrolu.

Makléř ve výhradním zastoupení bude:

  • motivován
  • hájit vaše zájmy na 100 % a nedá někomu jen tak slevu
  • do Vaší nemovitosti investovat vlastní prostředky, aby prezentace nemovitosti vynikla jak na inzertních portálech, tak i v on-line a off-line světě (Profesionální fotografie, videoprohlídky, 3D scany nemovitostí – virtuální prohlídky, profesionální popisky nemovitosti, online propagace na sociálních sítích, vyhledávacích sítích jako je Seznam nebo Google. Tak, aby se skutečně prodalo a aby se mu jeho investice do Vašeho prodeje vrátila.

a k tomu všemu, bude vypadat celý prodej věrohodněji.

Ale pozor, makléře si vybírejte opravdu pečlivě. Jak si vybrat toho správného realitního makléře? I na toto téma jsem napsal článek. Více zde.

Artem Saykin
Práce realitního makléře mě naplňuje díky možnosti setkávat se s novými lidmi, kterým pomáhám realizovat jejich sny v oblasti bydlení. Záleží mi na dobře odvedené práci a spokojenosti mých klientů.

Zvažujete prodej své nemovitosti a chcete znát její hodnotu?

Za mou kariéru se mi již nespočetně krát stalo že majitelé, kteří prodávali svou nemovitost bez tržního ohodnocení, prodali za mnohem méně, než doopravdy mohli. V některých případech až o 10-15% reálné hodnoty! Neudělejte stejnou chybu a nechte si ocenit svou nemovitost zcela zdarma.

Komentáře