Prodej či pronájem luxusních nemovitostí není vždycky med a může být poměrně komplikovaným procesem, který vyžaduje pečlivé plánování a strategii. Je to specifický segment trhu – musíte umět přilákat pozornost správných klientů, poradit si s neotřelými požadavky, pochopit různé motivace a spoustu dalšího.
Luxusní nemovitosti jsou svou povahou unikátní, a tak i jejich prodej či pronájem vyžaduje speciální přístup. Ať už jde o výjimečnou architekturu, exkluzivní polohu nebo prvotřídní vybavení, znát ty správné kroky je klíčem k úspěchu. Jdeme se na to podívat!
Luxusní nemovitosti přitahují zvláštní typ kupce či nájemníka. Může jít o obchodníky, podnikatele, celebrity nebo třeba zahraniční investory. Vždy je důležité přizpůsobit prezentaci nemovitosti jejich potřebám a preferencím. Takoví lidé totiž často hledají nemovitosti odpovídající jejich prestižnímu postavení a životnímu stylu.
Správná marketingová strategie, ať už prostřednictvím osobních doporučení nebo soukromých prohlídek, může zásadním způsobem ovlivnit jejich rozhodování. Klíčové jsou detaily, proto je nesmírně důležité zdůraznit jedinečné vlastnosti nemovitosti – její historii, architekturu, výhled či lokalitu – a poskytnout tak potenciálním zájemcům skutečně VIP zážitek.
Luxusní nemovitosti vždy vyzařují něco speciálního, co je odlišuje od „běžných“ domů a bytů. Zaměřte se na tuto exkluzivitu, určitě použijte profesionální fotografie, videa a 3D prohlídky. Prezentujte pak nejen na různých online platformách (aka realitní weby), na sociálních sítích, ale vyzkoušejte například i inzerci v luxusních časopisech, o kterých víte, že je vaše cílová skupina může číst. V určitých případech je také dobré zvážit vytvoření vlastního mikrowebu, který bude dedikovaný pouze vaší nabídce a poskytne vám lepší možnosti prezentace a propagace.
Z odstavců výše jste už určitě navnímali, že prodej luxusní nemovitosti vyžaduje opravdu speciální úsilí a bude zapotřebí udělat i něco navíc. Při prodeji nebo pronájmu luxusní nemovitosti se velmi hodí mít kvalifikovaný a profesionální tým odborníků, kteří budou nabídku prezentovat, vyjednávat a dokážou se zájemci řešit jejich specifické požadavky. Musíte například dobře vědět, jak postupovat v případě, že je klient cizinec. Nebo chce určitý typ rekonstrukce a potřebuje od vás vědět, co je a není u dané nemovitosti možné. Památkově chráněné vily jsou například celkem oříšek. 🙂
Vybírejte proto takového realitního makléře, který se specializuje na luxusní nemovitosti a má znalosti a kontakty v tomto segmentu trhu. Péče o zákazníka je zásadní nejen při prodeji nebo pronájmu, ale i po něm. Být proaktivní a věnovat se rozvoji osobního kontaktu se vám určitě vyplatí.
VIP zákazníci vždy očekávají vyšší úroveň služeb, do čehož určitě spadá i ochrana soukromí. Udělejte maximum pro to, aby vše proběhlo diskrétně, pohlídejte si, že nebudete sdílet osobní údaje o klientech bez jejich souhlasu nebo nikde na veřejnost neprosákne informace o tom, pro koho a jaký dům hledáte.
Prodej nebo pronájem luxusní nemovitosti může být náročný, ale když máte k ruce zkušeného parťáka, dřív nebo později se zadaří. Luxusní nemovitosti nejsou jen o vysoké ceně, ale i o výjimečném zážitku, kvalitě a kontaktech. Investujte proto do správné prezentace, věnujte pozornost detailům a vaše nemovitost bude stát v centru zájmu.
Zvažujete prodej své nemovitosti a chcete znát její hodnotu?
Za mou kariéru se mi již nespočetně krát stalo že majitelé, kteří prodávali svou nemovitost bez tržního ohodnocení, prodali za mnohem méně, než doopravdy mohli. V některých případech až o 10-15% reálné hodnoty! Neudělejte stejnou chybu a nechte si ocenit svou nemovitost zcela zdarma.