Nikdo se už v dnešní době asi nediví tomu, že spousta věcí probíhá online. Hledáte restauraci? Podíváte se na online mapy a vyberete podle hodnocení. Chcete poslat dál staré oblečení? Existují platformy na jeho prodej. Máte nemovitost, pro kterou hledáte nové majitele? Určitě nebudete spoléhat jen na letáčky nebo inzerát v novinách. 🙂 Pojďme se na online prodej nemovitosti podívat trochu detailněji, zároveň stručně, jasně, výstižně. 🙂
Prodej nemovitosti online je stále běžnějším a efektivnějším způsobem, jak oslovit široké spektrum potenciálních kupců. Přesunutí fokusu na online prostředí ale vyžaduje specifické strategie a detailnější práci. Jdeme se podívat na to, co dalšího můžete vyzkoušet, pokud se při prodeji domu či bytu nechcete soustředit pouze na „standardní“ rady.
První dojem je klíčový. Určitě vám nemusím říkat, jak důležité jsou profesionální fotografie a video. Co jste možná ale nezvážili, jsou virtuální prohlídky. Ty poskytují potenciálním kupcům možnost prozkoumat nemovitost detailněji, z pohodlí domova, ale zároveň velmi realisticky. Je to rozhodně velký pomocník v případě, že chcete nalákat kupce i ze vzdálenějších oblastí, máte velmi specifickou nebo luxusní nemovitost a ušetřit nějaký čas prohlídkami.
Je asi jasné, že svoji nemovitost musíte inzerovat minimálně na realitních portálech. Co ale hodně lidí zapomíná, to jsou sociální sítě. Třeba že je nemusíte mít v oblibě a sami nemusíte být aktivními uživateli, je to perfektní možnost, jak dát o vaší nemovitosti vědět opravdu široké veřejnosti. Sociální sítě, jako jsou Facebook, Instagram nebo LinkedIn, jsou opravdu užitečnými nástroji. Zvažte placenou reklamu, podívejte se na nejrůznější skupiny, využijte někoho, kdo je na sítích aktivní, aby váš inzerát sdílel. Možností je hromada a byla by velká škoda, kdybyste je nezkusili využít.
Napsat text a pořídit dobré fotky je už tak nějak samozřejmost. Co třeba ale infografika nebo video, ve kterém uděláte rozhovor se současným majitelem? Nebo ukážete nemovitost ze svého pohledu a vypíchnete její přednosti? Videoobsah se už stal běžnou součástí profesionálních inzerátů, tak na to zkuste jít trochu jinak. Zamyslete se, co můžete ukázat, o jaké detaily a zajímavosti se podělit, zahrňte i detaily, na které by se možná lidé na prohlídce ptali a vy jim tak už dopředu na nějaké neznámé odpovíte. Jednoduše řečeno – pokuste se být maximálně kreativní a vždy vymyslet něco navíc. Držím palce! 🙂
Zvažujete prodej své nemovitosti a chcete znát její hodnotu?
Za mou kariéru se mi již nespočetně krát stalo že majitelé, kteří prodávali svou nemovitost bez tržního ohodnocení, prodali za mnohem méně, než doopravdy mohli. V některých případech až o 10-15% reálné hodnoty! Neudělejte stejnou chybu a nechte si ocenit svou nemovitost zcela zdarma.